Čítať viac >>

Juraj Slezáček - rozhovor

Aj vďaka postave Emila Blichára z Paneláka sa fanklub JURAJA SLEZÁČKA (66) o čosi rozrástol. V seriáli hrá svojský herec fundovaného dôchodcu, ktorý rád surfuje na internete, vzdeláva sa a neodolá pokušeniu dať si v bare rum s čajom. V skutočnom živote má Slezáček s pôžitkami svojej postavy len málo spoločné a povestný rum vyslovene neznáša.



Koľko Juraja Slezáčka je v postave Emila Blichára?
To neviem úplne jednoznačne povedať. Mnohí mi už povedali, že sa mi postava hrá jednoducho, pretože hrám seba. Po svojich dlhoročných skúsenostiach som však zistil, že najťažšie je hrať seba. Musíte totiž trafiť presne tú mieru, aby ste si zo seba dokázali urobiť aj „prču“. Koľko promile tam zo mňa je, to naozaj neviem určiť. Zistiť koľko promile som vypil, to viem (smiech). Postavu Emila sa snažím brať s nadhľadom a dať jej akýsi slezáčkovský humor. Chvalabohu, že tam hrám s pani Turzonovovou, s ktorou sa vadíme aj na obrazovke, aj v súkromí. Ešte stále to medzi nami funguje


Vedeli ste dopredu, že práve ona bude hrať vašu seriálovú manželku?
Nie. To je tiež zvláštna historka. Najprv ma totiž zavolali na kasting. Dosť ma to zarazilo, keďže som v divadle strávil 45 rokov. Odmietol som to. Nakoniec som si však povedal, že aj Robert Redford chodí na kastingy, pôjdem aj ja. Aspoň som si to celé vyskúšal a odišiel som d o m o v s tým, že sa mi ozvú. Keď mi druhý krát zavolali, chceli, aby som ešte raz prišiel na kasting. Povedal som im, že to už preháňajú. Neskôr som sa dozvedel, že chceli vyskúšať, ako sa budeme s Turzonovovou k sebe hodiť. Práve minule som sa smial, keďže som už nakrúcal vyše 300. časť. Ja som vlastne ani nevedel, do čoho idem. Po prvých častiach som si povedal, že to bude „prúser“ a vidíte. Ľuďom sa to páči, tak je všetko v poriadku.


Ľudia to sledujú aj kvôli skvelým hercom...
Som rád, že sa konečne točí. Ja som ešte zažil éru televíznych inscenácií, potom prišiel zlom a nič sa netočilo. Napríklad, práve ja som do divadla angažoval Maštalíra. Bol výborný, no nikto ho nepoznal. Teraz hrá v Ordinácii a už ho všetci chcú. Nič sa nedá robiť, ale to médium robí zázraky.


S pani Turzonovovou sa v seriáli stále hádate...
Poznáme sa, doťahujeme sa aj sa povadíme. Presne viem, kedy má narodeniny. Ona je 42. ročník, ja som 43. Nikdy jej nezabudnem zagratulovať. My sme vlastne od začiatku spolužiaci. S Mišom Dočolomanským aj Milkou Vášáryovou sme spolu v divadle už 45 rokov, takže tam už toho veľa nevymyslíte. Všetci to boli aj sú perfektní a hlavne profesionálni herci. S Dačou sa môžeme aj povadiť a niekedy to aj pred štábom urobíme, aby mali zábavu. Oni to zožerú a tešia sa. My sa zase smejeme na nich.


Ako Emil ste veľmi sčítaný...
To je tá najväčšia katastrofa. Všetko, čo tam hovorím, v skutočnosti neovládam. Neviem nič. Neviem ani jazyky a moja postava ich ovláda hneď sedem. Jediné, v čom som sa zlepšil, je mobil. Dokážem prijímať esemesky a s nasadením života ich aj poslať.


A čo používanie počítača a internetu?
To vôbec. Dlhé roky som bol šéfom činohry a prvé, čo som spravil, bolo, že som počítač vyhodil z kancelárie. Povedal som im: „Páľte s tým do ... a dajte mi sem popolník (smiech).“ V seriáli dokážete opraviť auto... Ani to neviem. Minule som sa počas nakrúcania musel naozaj smiať, pretože sme nakrúcali časť, v ktorej som robil suši. Zhodou okolností variť tiež neviem, možno len prasknuté párky (smiech).


Viac sa dočíta tu na stránkach denníka Plus 1 deň...(klik)


Zdroj: Pluska.sk

Foto: Pluska.sk


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...