Čítať viac >>

Matej Landl - rozhovor

Herca MATEJA LANDLA (48) si diváci určite pamätajú ako postavu malého Karola z kultového seriálu Spadla z oblakov. Čas však neúprosne letí a z Mateja sa stal starostlivý otec svojich synov a hviezda denného seriálu Panelák. Tam stvárňuje Žida Egona Rosenthala, ktorý sa vždy postará o krušné chvíle... Prečítajte, čo na seba prezradil v rozhovore pre denník Plus 1 deň.


Stretnúť sa s vami bolo veľmi náročné, pretože ste pracovne veľmi vyťažený, môžete nám prezradiť, čomu sa okrem Paneláka venujete?
Určite je to Divadlo Astorka, kde máme za sebou premiéru predstavenia Sen svätojánskej noci. Okrem toho som stále aktívny v dabingu, kde sa so mnou ťahajú seriály ako Sila lásky, Zákon a poriadok či Sultán.


Stretávate sa v dabingových štúdiách aj so svojou prvou manželkou Máriou Landlovou, ktorej hlas je známy z viacerých seriálov či filmov?
Vídavame sa tam celkom pravidelne, čo sa však nedá povedať o divadle.


Aktuálne účinkujete v Paneláku a diváci si vás s ním spojili natoľko, že si ho bez vás už nevedia veľmi predstaviť. Tušili ste, že sa stanete takou obľúbenou postavou?
Priznám sa, že nie. Do seriálu som nastúpil zhruba po jeho ročnom odštartovaní a Egona mám skutočne veľmi rád. Je to postava, ktorá je úplne iná a doteraz som takýto charakter nehrával. Stvárňoval som skôr serióznejšie roly a vďaka nemu som v sebe objavil inú hereckú škálu, ktorá ide až do bláznivej komiky.


Máte tú spomínanú bláznivú komiku rád?
Ja nie som absolútne šetrný, čo je strašné (smiech). Splácam totiž hypotéku a šetriť popritom sa skutočne nedá.


Egon je až chorobne šetrný človek, čo vychádza z jeho židovskej viery. Ako ste na tom vy?
To je pravda, mám za sebou strednú priemyselnú školu potravinársku, kde som konkrétne vyštudoval odbor spracovanie mäsa. Bola to jediná škola, kde som spravil prijímačky a mama trvala na tom, aby som mal maturitu.


V Paneláku vám už v prvej časti nasadili na hlavu tupé, zvykli ste si naň?
Okolo tupé či aktuálne parochne sa točia viaceré vtipné situácie a Egon je taký sympatický „pošuk“. Má zo svojej plešiny komplex, ktorý ja v skutočnosti absolútne nemám. Páči sa mi na ňom, že sa tento komplex pokúša zakrývať a to prispieva jeho komike ešte viac.


Koľko trvá pred nakrúcaním vaša premena na Egona?
Najprv, keď som nosil tupé, tak to bolo dosť komplikované, pretože mi zakrývalo len polovicu hlavy. Moje šedivé vlasy sa preto museli farbiť načierno a dosť to špinilo košele. Vtedy predpríprava trvala aj pol hodiny. Teraz, keď nosím parochňu, je to jednoduché a trvá to všetko omnoho kratšie.


Vaša postava má v seriáli vzťah s rovnako bláznivou Alicou (Zuzana Vačková) a už na prvý pohľad je očividné, že ste ako herci dokonale zladení. Koľko sa vlastne poznáte?
Zuzana je moja dobrá kamarátka a skutočne si spolu dobre rozumieme. Poznáme sa už od študentských čias a je vtipné, že nás dej nakoniec spojil aj v seriáli. Osobne si myslím, že to bol dobrý ťah, lebo táto dvojica tam ešte navyvádza kadečo. Alica, milujem ťa (smiech)!



Foto: Denník Plus 1 deň
Zdroj: Denník Plus 1 deň magazín, rozhovor spracovala: Michaela Huťková Cabanová

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...