Čítať viac >>

Markíza sa Paneláku zľakla, ten sa presadil u mužov a u mladých

Včera sa programovou zmenou Markízy o deň skôr odohral očakávaný súboj najúspešnejšieho denného seriálu na Slovensku Panelák a najsledovanejšej telenovely posledných rokov Tisíc a jednej noci.


Aj keď Valentín je udalosťou dobre známou a deň štartu Paneláku bol oznámený aj mesiac dozadu, Markíza sa uchýlila k programovej zmene na poslednú chvíľu. Už po niekoľkýkrát sa zľakla úspešného seriálu Panelák a narýchlo menila program. Do vysielania sa tak už aj v pondelok dostala turecká Šeherezáda z Tisíc a jednej noci, ktorá šla počas vysielania Paneláku takmer bez reklamnej prestávky. Panelák bol popri nej prerušený tradične dvakrát.


Markíze sa úskok vydaril, stratila však u mladých divákov, keď s telenovelou spadla bližšie k 40%. Joj si s Panelákom v 12-54 vybojovala len podpriemerných 21,9 %, bodovala však v užších kategóriách. Výrazne oslabila mužského diváka telenovely a získala ho pre seba (muži 15-34 viac ako 30 %, muži 35-44 takmer 27 %). Markíza u mužov 12-54 klesla až na 31,2 %.


Paneláku sa darilo hlavne na západe Slovenska. "Sledovanosť Paneláku na rozdiel od konkurencie stúpala smerom na západ od stredu Slovenska, s vyšším počtom obyvateľov, s vyšším vzdelaním a k mladším ročníkom," píše sa v tlačovej správe. V Trenčianskom či Bratislavskom kraji získal Panelák podiel 32 % a viac.


Napriek oslabenej pozícii sa Jojka nechystá na Panelák zanevrieť. "TV JOJ je jednotkou na trhu v oblasti výroby pôvodných slovenských seriálov a Panelák je jej dlhodobým strategickým projektom, ktorý má vo vysielacej štruktúre televízie svoje pevné miesto," otvára Jojka tlačovú správu. Či však Panelák neustúpi "tureckému medu" uvidíme v najbližších dňoch.


Foto: TV Joj, TV Markíza


Sledovanosť: Tlačová správa TV Joj, Medialne.sk

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...