Čítať viac >>

Lucia Lužinská - rozhovor

Seriálová sestrička Klára z Paneláka LUCIA LUŽINSKÁ (34) je síce vyštudovanou herečkou, no aj tak sa naplno oddala spevu v džezovej kapele. Účinkovanie v dennom projekte je jej debutom a svoju postavu povoľnej Kláriky si nevie vynachváliť, pretože sa teší, ako pomotá hlavu každému mužovi...


Vašu tvár diváci spoznali hlavne vďaka Paneláku, aj keď ste vyštudovanou herečkou. Kde ste sa doteraz skrývali?
Po absolvovaní VŠMU som hrala päť rokov v Radošinskom naivnom divadle a, samozrejme, aj v iných projektoch. Keďže ma naplno chytil džezový spev, tak som ho išla študovať do Rakúska a venujem sa mu dodnes, už sedem rokov so skupinou All.Time. Jazz. Herectvo som síce na čas zavesila na klinec, no aj tak som sa objavila v českom filme Blízko neba či Hodinu nevieš. Ako speváčka mám svojich fanúšikov, ktorí ma dobre poznajú.


Panelák je teda váš premiérový seriál, v ktorom účinkujete?
Ak nerátam tých zopár inscenácií, ktoré sa kedysi nakrúcali, tak áno. Bolo to hlavne aj preto, že som bola štyri roky mimo Slovenska a venovala som sa prevažne len hudbe. Chcela som však vyskúšať niečo nové, pretože je nebezpečné upadnúť do rutiny. Teraz sa zabávam a čerpám nové sily v Paneláku. Musím sa priznať, že herectvo mi trošku chýbalo.


Aj keď ste v seriáli nováčikom, partiu hercov poznáte naozaj veľmi dobre...
Isteže, veď sú to takmer všetko moji bývalí spolužiaci na čele s Majom Miezgom, Vladom Kobielskym, Helenou Krajčiovou či Robom Jakabom. Sú to ľudia v mojej vekovej kategórii, na ktorých som sa veľmi tešila. Na postavu sestričky Kláriky si vás tvorcovia vybrali alebo ste sa prihlásili na konkurz? Práveže nie. Na jednej akcii som sa stretla s Andym Krausom, ktorý mi hneď túto postavu ponúkol. Dobre pozná moju prácu i to, aký mám k veciam prístup a aký som človek.


Čím vás postava Kláriky zaujala natoľko, že ste ju prijali bez váhania?
Pretože je koketná, priamočiara a jej prístup k životu je hravý, a to sa mi páči. Bolo to, samozrejme, aj preto, že som si potrebovala oddýchnuť od organizačného zhonu, ktorý je spojený s vytváraním vlastných hudobných projektov. A, samozrejme, aby som nabúrala predsudky, že džezová speváčka je vážna, intelektuálna osoba bez humoru.


Máte s Klárikou niečo spoločné?
Zrejme tú priamočiarosť a aj to, že sa na nič nepotrebujeme hrať. Určite s jej spôsobom života nesúhlasím do bodky, no v každom prípade si svoju prácu robí dobre a zodpovedne. To sa mi na nej páči a zrejme nás to aj spája.


Prečo podľa vás Klárika ide tak okato po mužoch a má jasný cieľ?
Zrejme sa ešte v živote úprimne nezamilovala alebo je ešte nevybúrená. Vzťahy zatiaľ vníma povrchne, pretože je živelná. Zabáva sa a provokuje.


Herečky majú niekedy problém stvárňovať ľahké ženy, akou je napríklad aj Klárika. Nebol to zo začiatku aj váš prípad?
Jednoducho rozmýšľajúcich dievčat je okolo nás veľmi veľa a Klárika je postava zo života. Čiže to, ako koná, nie je pre mňa ničím zvláštnym a bola by som možno radšej, keby provokovala ešte viac. Najviac ma fascinuje, že každý ju vníma ako ľahkú korisť, no zatiaľ sa v Paneláku s nikým nevyspala (smiech)


Viac sa dočíta na stránkach denníka Plus 1 deň(klik)


Zdroj: pluska.sk

Foto: Plus 1 deň


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...