Čítať viac >>

Tomáš Jančo - rozhovor

Miluje svoju prácu, panelák a istým spôsobom aj Andyho Krausa. TOMÁŠ JANČO je jedným z tvorcov obľúbeného denného seriálu, ktorý sa na obrazovkách Jojky dožil dva roky a momentálne sa vysiela už jeho V. séria.


Vaše „dieťa“ s Andym Krausom, Panelák, má už dva roky. Ako tento projekt hodnotíte?
Veľmi pozitívne. Dúfal som, že sa dopracujeme aspoň k 300. dielu a už sme ho aj prekročili. Je úžasné vidieť tú cestu, ktorou si seriál prešiel.


Prečo je práve Panelák taký úspešný?
Pretože je jednoduchý. Je to taká tá trištvrtehodinka, ktorá vás nezaťaží a strávite ju príjemne. Žiadna dráma a slzy, však chceme ľudí baviť.


Niektoré seriály sa odohrávajú v zložitých prostrediach a vám stačil jeden panelák.
Ale on je v podstate taký veľký ako nemocnica (smiech). Potrebovali sme jeden hrniec, kam sme nahádzali postavy a charaktery, ktoré premiešavame a čakáte, čo z toho bude.


Takže ste televízni kuchári?
Aj áno, a recepty čerpáme z reálneho života. Pozeráme sa okolo seba.


Máte zjavne bohaté životy.
My a aj naši známi. Ťaháme to zo svojho okolia.


Čo vás baví viac? Režírovanie či písanie?
Asi to prvé. Ja som študovaný režisér, je to taká moja väčšia vášeň.


Posunul sa seriál za päť sérií?
Určite, zmenil sa trochu aj formát a celkovo sme sa snažili zaodieť do krajších farieb.


Hovoríte o ňom s láskou v hlase.
Je to taká moja srdcovka a asi ňou aj zostane navždy.


Prečo?
Bol som pri úplných začiatkoch, s Andym sme vytvárali a namiešavali charaktery, špekulovali, premieľali sme ich odpredu-odzadu.


Mali ste šťastnú ruku aj pri výbere hercov.
Súhlasím. Som s nimi veľmi spokojný. Viete, to je dôležité pri každom seriáli a tu to tí herci naozaj zvládajú.


Čím to je?
Oni už nemajú postavy, do veľkej miery hrajú už samých seba. A aj kvôli tomu to funguje. Mnohí urobili obrovské pokroky.


Kam sa dá ešte seriál posunúť?
Tak to je ako život – nevyspytateľné. Tam sa dá všetko. Preto aj svoju robotu milujem.


Viac sa dočíta na stránkach denníka Hospodárske noviny (klik)


Zdroj: hnoline.sk

Foto: TV JOJ, Joj.sk


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...