Čítať viac >>

Ján Koleník - rozhovor

Hercovi JÁNOVI KOLENÍKOVI (30) prischli na televíznych obrazovkách úlohy lotrov, ktorých stvárňuje naozaj presvedčivo. V seriáli Panelák hrá mafiána Masláka a v Keby bolo keby ako Igor Gáborík zase prežíva horúce sexuálne scény so Zuzanou Fialovou (35). Lichotí Jánovi vďaka tomuto projektu jeho nová prezývka sexsymbol?


Paneláková postava Masláka si vyžaduje z vašej strany vcítiť sa do úlohy mafiána. Ako ho vôbec dokážete tak dôveryhodne hrať?
Neviem. Daňové podvody, špinavé obchody a akože mafiáni sú pre mňa španielska dedina. Keď ma tvorcovia seriálu vidia takto, tak sa snažím pôsobiť verne. Zatiaľ ma diváci poznajú ako nejakú vážnu, sebaistú, arogantnú figúru, ale Jano Koleník taký nie je.


Pre úlohu Masláka vás však niektorí diváci určite neznášajú, neprekáža vám to?
Ak by to prerástlo do toho, že by ma na ulici ľudia začali negatívne osočovať, tak by mi to prekážalo. Dúfam, že veria v moju skutočnú citlivú dušu. Zatiaľ Masláka vnímam ako príjemné spestrenie svojej hereckej škály, a nakoniec, zlí hrdinovia sú vždy zaujímavejší.


Ľudia Panelák sledujú aj kvôli skvelým hercom...
Som rád, že sa konečne točí. Ja som ešte zažil éru televíznych inscenácií, potom prišiel zlom a nič sa netočilo. Objavilo sa mnoho mladých talentovaných hercov. Napríklad, práve ja som do divadla angažoval Maštalíra. Bol výborný, no nikto ho nepoznal.


Kde beriete inšpiráciu na túto postavu?
Idem na to intuitívne. Išlo o to, aby to nebol prvoplánový vyhadzovač s holou hlavou, ale ozajstný, aj keď občas náladový, Kordiakov kamarát. Možno časom dostane príležitosť prejaviť sa inak. V dennom seriáli musíte mať vždy trochu zaradený neutrál, aby vás scenáristi mohli preradiť buď na inú charakterovú črtu, alebo vás dali dokopy s hocikým.


Zmení Masláka nejaká žena?
Ak áno, bolo by dobré, keby si začal s niektorou z obyvateliek paneláka. To by ho možno skrotilo alebo, naopak, ešte skomplikovalo.


S ktorými hercami si v Paneláku najviac rozumiete?
Najčastejšie prichádzam do kontaktu s Alexandrom Bártom, s ktorým sme kolegovia z divadla. Tento rok sme spolu aj s ostatnými dovolenkovali, vychádzame spolu veľmi dobre. S ľuďmi zo štábu sa stretávame aj pri iných projektoch, poznáme sa a je to uvoľnené. Len občas veľmi rýchle.


Za sebou máte nakrúcanie najdrahšieho seriálu na Slovensku – Keby bolo keby. Ako ste sa cítili v úlohe Igora Gáboríka?
Tým, že seriál má iba 12 častí, Igor toho zažije omnoho viac za kratší čas, čo je pre herca zaujímavejšie. Najviac som sa zaoberal otázkou byť rovnocenným partnerom Zuze Fialovej, navyše, keď hrám jej milenca, ktorý má byť autoritou. Tým, že sme už na začiatku vedeli, čo sa stane na konci, vedel som si veci herecky predpripraviť. Hľadali sme u nich viac lásky, ako bolo napísané v scenári, a u Igora aspoň náznak citu.


Adela (Zuzana Fialová) a Igor majú v spomínanom seriáli dosť odvážne scény. Neprekážajú vám ako hercovi?
To je výsledok toho, že sme chceli ukázať, že napriek cynizmu je im spolu fakt dobre. Takže majú svoj význam. Ale tie scény nie sú zďaleka také odvážne, ako by mohli byť. Veď vyzlečený som stále iba ja, no so Zuzou sa hrá dobre čokoľvek.


Chceli by ste mať Igorovo hriešne „tučné“ konto ako v seriáli "Keby bolo keby"?
Som spokojný s tým, čo mám a boli by s tým iba starosti. A veľké dane. Lebo ja by som určite všetko čestne priznal.


Viac sa dočíta tu na stránkach denníka Plus 1 deň...(klik)


Zdroj: Pluska.sk

Foto: Pluska.sk


Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Vaše otázky, nápady, pripomienky...